Social Media Marketing

Social Media Marketing is niet meer weg te denken uit de online marketing mix en dit geldt niet alleen voor B2C. Het kanaal biedt namelijk ontzettend veel mogelijkheden in verschillende fases van de customer journey voor zowel B2B als B2C. Echter, de verschillen zijn tussen B2B en B2C voornamelijk zichtbaar in de selectie van de verschillende social media kanalen. Weet jij al of je aan de slag gaat met Snapchat, Facebook, Instagram, LinkedIn of Twitter om je online marketing doelstellingen te behalen? Wij helpen je graag op weg.

Hoe gaan we het doen?

Het optimaal inzetten van jouw social media kanalen begint bij het analyseren van jouw doelgroep. Op basis van deze analyse zullen wij een duidelijke campagne strategie formuleren. Hierbij maken we onderscheid tussen een organische en betaalde strategie. De organische strategie gaat veelal om het bereiken van je fans, terwijl de betaalde strategie in het teken staat van het bereiken van nieuwe doelgroepen.

Met alle social media kanalen kun je interactie met je doelgroep opzoeken, maar relevantie is de basis voor succes met social media marketing. Indien je relevante berichten plaatst zal je doelgroep hierop gaan interacteren. Dit geldt zowel voor betaalde als organische berichten. Voor organische berichten is de interactiescore hiervoor een belangrijke graadmeter. Voor betaalde campagnes is het doorklikpercentage (CTR) een belangrijke graadmeter.